کد خبر 1654453
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲
تغییر نام خیابان مهستان به «جزایر ایرانی»

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در قالب طرح دو فوریتی تغییر نام خیابان مهستان به خیابان «جزایر ایرانی» را تقدیم شورای شهر کرد.

به گزارش مشرق، سوده نجفی در تذکر پیش از دستور خود با تسلیت شهادت یحیی سنوار به بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که در روزهای اخیر علاوه بر تنش‌های موجود در منطقه قابل توجه بود، بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس در خصوص مالکیت جزایر سه گانه ایرانی است که این ادعا بی اساس بار دیگر از سوی کشورهای عربی تکرار شده است. کشورهای عربی در سال‌های اخیر این موضوع را بارها درباره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی بدون در نظر گرفتن اسناد تاریخی و حقوق بین الملل مطرح کردند و این اولین بار نیست که ما شاهد ادعاهای پوچ درباره جزایر سه گانه ایرانی که پاره تن ایران و بخش جدایی‌ناپذیر می‌باشند، هستیم.

وی ادامه داد: کشورهای عربی حاشیه خلیج همیشگی فارس تلاش می‌کنند از شرایط خاص و تنش‌های موجود در منطقه نهایت استفاده را ببرند و با یارگیری و متحد کردن سایر کشورها با خود، اجماعی در خصوص جزایر سه گانه ایرانی ایجاد و نسبت به مالکیت این جزایر فضاسازی کند.

سوده نجفی با محکومیت این بیانیه افزود: در راستای دیپلماسی عمومی و پاسخ قاطع به این‌گونه ادعاهای پوچ و بی‌اساس نسبت به تمامیت ارضی کشور که در سال‌های اخیر بارها از سوی برخی کشورهای نوظهور خلیج همیشگی فارس که قدمتشان از قدمت درختان خیابان ولیعصر تهران هم کمتر می‌باشد، طرح دو فوریتی تغییر نام خیابان مهستان واقع در خیابان ایران‌زمین که سفارت امارات متحده عربی در آن قرار دارد به خیابان جزایر ایرانی را تقدیم رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران می‌کنم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضی IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    0 0
    بد سلیقی و بی سوادی رسانه ای است دقیقا اسامی جزایر را بگذارید (جزیره ابوموسی-جزیره تمب بزرگ- جزیره تمب کوچک) اگر به نام جزیره آلرژی دارند بگذارید: تمب ایرانی خلیج فارس و ..... ده ها پیشنهاد دیگر که حداقل نشان دهنده و القاء کننده پیامی که می خواهند ارسال کنند باشد، عنوان "جزایر ایرانی" به آن دلیلی که درصصد تغییر نام خیابان هساتند اشاره ای ندارد چون ما ده ها جزیره ایرانی در خزر و ده ها جزیره ایرانی در خلیج فارس داریم.سیاسی کاری تا کجا؟؟؟؟؟
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    7 1
    بوموسو نه ابوموسی..چرا درست نمیکنید؟! همینکه ابو میگید اینا میگند ببینید اسمش هم ع ربیه پس مال ماست
    • US ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
      2 0
      جنوب ایران تعداد زیادی عرب ایرانی از زمان باستان هستند، زبان عربی بخشی از هویت ما هم هست. ضمنا بوموسی و ابوموسی در عربیت هیچ فرقی نداره صرفا مخفف شده.
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    0 0
    مال این حرفا نیستن خیلی زر بزنن چندتا موشک از یمن حواله شون میشه
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    0 0
    بعضی از کشورهای عربی مثل اینکه از اسراییل فرمان می گیرند تا به جای دشمنی با اسراییل برای گرفتن سرزمینهای فلسطین وکمک به فلسطینیها به سرزمینهای ایران چشم دوخته اند که باید گفت شرم بر این ابلهان خائن
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    0 0
    بسیار عالی
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    0 0
    هدف از مالکیت امارات بر این سه جزیره اینه که کنترل ما را بر روی تنگه هرمز بگیرن .فقط همین
  • مهدی اسدی IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    0 0
    سلام : بسیار کار جالب ، بجا و مناسبی است . بخصوص در انتخاب مکان و محل ؟؟؟!!! آن شاءالله هر چه زودتر یک تابلوی مناسب و زیبا در ابتدای خیابان سفارت نصب شود
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    0 1
    جزایر بوموسی
  • مهدی IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    0 0
    عجبی بعد از سالیان صدا از یک نفر در شورای شهر بلند شد.
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    0 0
    اولا که اسم جزایر ایرانی چه صیغه ای هست؟ جزایر ایرانی؟منظور کدوم جزایره؟چه ربطی به هدف نامگذاری پاره؟در ثانی توی نامگذاری داره خیلی افراط و تفریط میشه.مثلا در کرمان خیابانی هست بنام شهید رجایی که همه مردم اونو به اسم قدیمش یعنی خیابان خورشید میشناسم.حالا اومدن همون خیابان شهید رجایی رو هم نصش رو به اسم شهید رییسی گذاشتن.مگر ما مکان و خیابان کم داریم که اینجوری کردن؟لتبد اگر بزرگوار دیگه ای شهید شد با میان خیابان رو تقسیم میکنن و یک قسمتش رو بنام ایشون میزنن.اینجچری که یک خیابان هر قسمتش بنام کسی باشه اصلا کار زیبنده ای نیست.
  • omid IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    0 0
    یعنی چی جزایر ایرانی ؟؟؟ اسمشون ؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس